دکتر مهتاب مرجانی / بیماری های زنان / نحوه نشستن در بارداری
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

نحوه نشستن در بارداری

نحوه صحیح نشستن در دوران بارداری
نحوه نشستن روی صندلی در بارداری

از چه وضعیت های نشستن در دوران بارداری باید خودداری شود؟

در دوران بارداری، باید از نشستن زیاد اجتناب شود، چرا که می تواند سبب فشار آمدن زیاد به کمر و واژن شود. به طور مثال، نشستن طولانی مدت بر روی تخت های نرم و یا حالت خمیده، اشتباه است. نشستن با پاهای دراز سبب فشار زیاد بر روی وریدهای خونی می شود.

در دوران بارداری، چگونه در دستشویی بنشینیم؟

در دوران بارداری، برای نشستن در دستشویی، باید کمر صاف نگه داشته شود و از نشستن های طولانی مدت با کمک دیوار یا دستگیره، خودداری شود.

چرا از قرار دادن پاها روی همدیگر در دوران باردار باید جلوگیری شود؟

با قرار دادن پاها بر روی همدیگر، فشار بر روی وریدهای خونی افزایش می یابد. همین امر سبب مشکلات خونرسانی را به همراه دارد. به منظور پیشگیری از این مساله، باید پاها در حالت دراز کش قرار داده شوند، در حالیکه فاصله مناسبی بین ان ها برقرار شود.

آیا تمام روز نشستن در دوران بارداری بد است؟

بله، تمام روز نشستن برای دوران بارداری مناسب نیست. بهتر است هر چند ساعت یکبار از نشستن برخیزید، کمی پیاده روی کنید یا حرکات آسان انجام دهید تا فشار اضافی بر روی ناحیه کمر و لگن کاهش یابد و به جلوگیری از مشکلات مربوط به نشستن بلند مدت کمک شود.

آیا وضعیت نشستن می تواند به کودک آسیب برساند؟

وضعیت نشستن صحیح در دوران بارداری به سلامت کودک کمک می کند و آسیب ها را کاهش می دهد. اما نشستن به طور طولانی در حالات نامناسب می تواند فشار زیادی به کمر و ناحیه فرج وارد کند و مشکلاتی ایجاد کند.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − نه =

تماس با پزشک